Παρασκευή, 5 Νοεμβρίου 2010

Ομιλία Κώστα Βενέτη - Συνέντευξη Μαρίας Κοτσανίτη

ΟΜΙΛΙΑ ΚΩΣΤΑ ΒΕΝΕΤΗ (5/11/2010)

Ώρες απομένουν πλέον από τις κρίσιμες αυτοδιοικητικές εκλογές της 7ης του Νοέμβρη.
Αυτοδιοικητικές εκλογές που διαφέρουν ριζικά απ΄ όλες τις προηγούμενες.
Αυτοδιοικητικές εκλογές που πραγματοποιούνται σε ώρες δύσκολες για τον ελληνικό λαό και τις τοπικές κοινωνίες.
Οι πολίτες σε κάθε γειτονιά της πόλης μας, σε κάθε χωριό του νομού μας, σε κάθε γωνιά της Ηπείρου, έχουμε την ιστορική ευκαιρία να αποδοκιμάσουμε με την ψήφο μας το μνημόνιο της χρεοκοπίας, το μνημόνιο της ντροπής, τον αντιδημοκρατικό Καλλικράτη, τα κυβερνητικά μέτρα που κατεδαφίζουν ό,τι στέκεται ακόμη όρθιο, τους τοπικούς εκφραστές του δικομματισμού.
Μια ευκαιρία που δεν πρέπει να πάει χαμένη. Γιατί, η μέρα της κάλπης τους τρομάζει.
Γιατί η ψήφος μας έχει δύναμη και την έχουμε στα χέρια μας. Ας μην την χαραμίσουμε.
Μπορεί να δράσει καταλυτικά, όχι μόνο για να αποτρέψει την προδιαγεγραμμένη νέα εκτέλεση της κοινωνίας με νέα σκληρά και άδικα μέτρα από την επομένη κιόλας των εκλογών αλλά μπορεί να ανοίξει δρόμους ελπίδας, δρόμους για προοδευτικές εξελίξεις.
Καλούμε όλες τις Γιαννιώτισσες και τους Γιαννιώτες, όλες τις Ηπειρώτισσες και τους Ηπειρώτες να συναντηθούμε την Κυριακή στην κάλπη.
Να ακυρώσουμε όσα μας επιβάλλονται από την πολιτική εξουσία και τους ντόπιους τοποτηρητές της.
Γιατί το μαύρο το χάλι της Ηπείρου δεν οφείλεται ούτε στα πολλά μας τα βουνά ,ούτε στην ομίχλη, ούτε στις ατέλειωτες βροχές, ούτε στους βοριάδες ούτε στους νοτιάδες
Οφείλεται στις πολιτικές που ασκούνται χρόνια τώρα, στην αυξανόμενη δύναμη των ιδιωτικών συμφερόντων, στη σπατάλη των πόρων, στις πελατειακές σχέσεις.
Ας στείλουμε λοιπόν το μήνυμα. Δεν υποκύπτουμε στους εκβιασμούς του τύπου μνημόνιο ή χάος.
Χάος είναι το μνημόνιο. Ταφόπλακα στην κοινωνία και στις γενιάς που έρχονται.
Ψήφο στο ΑΥΡΙΟ για την Ήπειρο για ισχυρή παρουσία στο νέο περιφερειακό συμβούλιο.
Για να εκφράσουμε την Ήπειρο των αγώνων, της κοινωνικής αλληλεγγύης ,της βιώσιμης ανάπτυξης και της πολιτιστικής δημιουργίας.
Ψήφο στο ΑΥΡΙΟ για την Ήπειρο για να αλλάξουμε τα δεδομένα και τους συσχετισμούς.
Ψήφο στο ΑΥΡΙΟ την Κυριακή αλλά και συνάντηση την επόμενη στους αγώνες που έρχονται και αφορούν τη ζωή όλων μας

Το Αύριο στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση (3-11-2010)

Οι φετινές αυτοδιοικητικές εκλογές γίνονται σε μια κρίσιμη ιστορική περίοδο. Bρίσκουν τους πολίτες , με την εφαρμογή του μνημονίου, να έχουν γίνει μάρτυρες της πιο λυσσαλέας επίθεσης ενάντια στις εργατικές και κοινωνικές κατακτήσεις από την μεταπολίτευση και μετά. Μιας επίθεσης που εξαπολύεται και εναντίον της τοπικής αυτοδιοίκησης μέσω του σχεδίου Καλλικράτης. Βάσει του σχεδίου αυτού οι κοινωνικές υπηρεσίες (υγεία, παιδεία, κοινωνική πρόνοια) περνούν στην τοπική αυτοδιοίκηση, με ταυτόχρονη – όχι αύξηση όπως θα περίμενε κανείς, των ήδη πενιχρών κονδυλίων, αλλά με μείωση των πόρων της κατά 500 εκ ευρώ το χρόνο….
Με ιδιαίτερη ανησυχία λοιπόν παρακολουθούμε τις δυσάρεστες εξελίξεις στον τομέα της εκπαίδευσης καθώς :
• αντιλαμβανόμαστε το σχέδιο αυτό σαν μια προσπάθεια του κράτους να μετακυλήσει το βάρος των εκπαιδευτικών δαπανών στους δήμους. Και μιλάμε για δαπάνες όπως συντήρηση σχολείων, λειτουργικά έξοδα, θέρμανση… Επειδή όμως τα έσοδα δε θα επαρκούν προβλέπεται η κάθε σχολική μονάδα να αξιολογείται, από το πόσο ικανή είναι να προσελκύει πόρους, χορηγούς και ευεργέτες πρόθυμους να χρηματοδοτήσουν τη λειτουργία του σχολείου τους… Με αυτό τον τρόπο η κυβέρνηση «ρίχνει» τα σχολεία , στην άβυσσο της αγοράς, των εταιρειών και των ιδιωτών και καταστρατηγεί το σύνταγμα εφόσον καταργεί στην πράξη τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση…
Η κατάσταση όμως της εκπαίδευσης στη χώρα μας είναι ήδη ζοφερή καθώς παρακολουθήσαμε:
• τη δραστική μείωση της πρόσληψης μονίμων εκπαιδευτικών κατά 50%
• την ύπαρξη ελαστικά απασχολούμενων εκπαιδευτικών, που όπως καταγγέλλει η Πανελλήνια Ένωση Αδιόριστων Εκπαιδευτικών, δύο μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους υπάρχουν χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που εργάζονται χωρίς να έχουν υπογράψει σύμβαση, ανάμεσα δε σε αυτούς τους εργαζόμενους είναι και 2000 αναπληρωτές, οι οποίοι όχι μόνο δεν έχουν σύμβαση, αλλά δεν αναφέρονται καν στον κρατικό προϋπολογισμό, αλλά στο ΕΣΠΑ όπου δεν υπάρχει καμιά δέσμευση για το πότε και πόσο συχνά θα γίνονται οι πληρωμές, για το ποσό του μισθού, για το τι θα γίνει με τη λήξη του.
• από την άλλη πλευρά παρακολουθούμε την επιστράτευση του εκπαιδευτικού «λάστιχο» που τρέχει πολλές φορές σε 2,3 ή και 4 σχολεία ακόμη και διαφορετικής περιοχής από αυτή που προσελήφθη και διατρέχοντας καθημερινό κίνδυνο στους δρόμους για να καλύψει τα κενά, με αποτέλεσμα ο πολυσύνθετος παιδαγωγικός του ρόλος να παρεμποδίζεται και να υποβιβάζεται σε αυτόν του «διεκπεραιωτή» και του «επισκέπτη» χάνοντας την ουσιαστική επαφή και ένταξη στη σχολική κοινότητα
• συναντάμε τις αίθουσες ασφυκτικά γεμάτες και δεν είναι λίγα τα τμήματα που έχουν πάνω από 25 μαθητές
• βλέπουμε το δημόσιο σχολείο να απογυμνώνεται από σημαντικές εκπαιδευτικές λειτουργίες, που στηρίζουν τα παιδιά που συναντούν δυσκολίες στη μάθηση, καθώς αναστέλλεται η λειτουργία της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης
• διαπιστώνουμε την ανεπαρκή στήριξη των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες και αναπηρίες …
Με όλα αυτά το δημόσιο σχολείο απαξιώνεται ακόμη περισσότερο και δεν εξελίσσεται σε τίποτε άλλο παρά στο φθηνό δημόσιο σχολείο του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου… σήμερα το περιβόητο σύνθημα «πρώτα ο μαθητής» φαντάζει περισσότερο υποκριτικό από ποτέ και σκόπιμα διατυπώνεται μισό καθώς ολοκληρωμένο είναι:
« πρώτα ο μαθητής … στο βωμό της μείωσης των κρατικών δαπανών»
Ποιο είναι το δικό μας όραμα για την εκπαίδευση;
• Απορρίπτουμε την παιδεία - εμπόρευμα, τους εκπαιδευτικούς - πωλητές και τους μαθητές - καταναλωτές της γνώσης. Αντίθετα
• Πιστεύουμε ότι η παιδεία αποτελεί καθολικό ανθρώπινο δικαίωμα και κοινωνικό αγαθό και είναι συνταγματική υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει δημόσια, δωρεάν εκπαίδευση ισότιμη σε όλους.
Μάλιστα, η αυξημένη παρουσία μεταναστών συμπολιτών μας στην Περιφέρειά μας καθιστά αναγκαίο ότι τα σχολεία μας πρέπει να διέπονται από τις αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης να ανταποκρίνονται στις μαθησιακές ανάγκες των αλλοδαπών μαθητών μας με παράλληλο σεβασμό στις πολιτιστικές τους ιδιαιτερότητες και να επιτρέπουν σε κάθε παιδί να αξιοποιεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό τις δυνατότητές του.
• Διεκδικούμε την ουσιαστική αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου, την κατάργηση όλων των μορφών «απασχολήσιμων» εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες, την κάλυψη των κενών θέσεων με μόνιμους εκπαιδευτικούς, την αναβάθμιση των υλικοτεχνικών υποδομών με δημόσιες επενδύσεις.
• Παλεύουμε για μια εκπαίδευση που δεν θα εξαρτάται από τις ανάγκες της αγοράς αλλά θα προωθεί την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης , της δημιουργικότητας ,της επιστημονικής γνώσης, του πολιτισμού και της ολόπλευρης ανάπτυξης των μαθητών και των μαθητριών της.
• Τέλος, θα συνεχίσουμε σταθερά τις προσπάθειες μας και μετά την εκλογική αναμέτρηση του Νοέμβρη μαζί με κάθε συλλογικότητα που διεκδικεί τη διασφάλιση και διεύρυνση των κοινωνικών παροχών και γενικά την βελτίωση της ποιότητας ζωής στην Ήπειρο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου